SRAR/SMA AT TA'ALIM
Minggu hadapan kita akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan 1430 H. Sebagai muslim, sudah seharusnya kedatangan Ramadhan tahun ini kita sambut dengan penuh kegembiraan kerana insya Allah, kesempatan dapat menikmati kembali ibadah Ramadhan. Target utama dari madrasah Ramadhan adalah untuk memantapkan ketaqwaan kepada Allah Swt.

Sebagai tanda wujudnya rasa gembira itulah, Ramadhan tahun ini tidak boleh kita lepaskan begitu saja tanpa aktiviti yang dapat meningkatkan ketaqwaan diri, keluarga dan masyarakat kita kepada Allah Swt. Maka, persiapan-persiapan kearah itu sudah harus kita lakukan, baik secara peribadi maupun berjemaah.

Ramadhan yang penuh berkah harus kita jadikan sebagai momentum untuk menyelamatkan masyarakat dengan melakukan taqarrub ilallah (mendekatkan diri kepada Allah), baik dengan taubat, munajat dan menjalankan sejumlah ibadat maupun dengan khidmat yakni memberikan layanan yang terbaik kepada masyarakat agar kehidupan kita betul-betul dapat dirasakan manfaatnya bagi orang lain.

Label:
0 Responses

Catat Ulasan