SRAR/SMA AT TA'ALIM
Sekolah Islam At-Ta'alim telah mengadakan Sambutan Sepuluh Tahun yang telah diadakan pada 1 dan 8 ogos 2009. Antara program yang diadakan ialah Majlis Makan Malam Amal yang diserikan dengan kehadiran Dato' Abu Bakar Chik , Exco Lajnah Pendidikan PAS Pusat, yang turut merasmikan majlis pada malam itu. Majlis pada malam itu juga dihiburkan oleh Azhan Atan , Juara Akedemi Nasyid TV9 dan persembahan daripada kumpulan nasyid SERI dan SEMI At-Ta'alim.




Tuan Hj Rosli , Timbalan Pengarah Sekolah At-Ta'alim , menyampaikan ucapan aluan.




Tuan Hj Noh B Ahmad menyampaikan ucapan. Di dalam ucapan beliau menegaskan kepentingan sistem pendidikan yang seimbang dan keperluan sokongan dan kepercayaan masyarakat dalam usaha membangunkan sekolah-sekolah agama rakyat di seluruh negara. Beliau juga menyentuh tentang sejarah penubuhan Sekolah At-Ta'alim yang dipenuhi dugaan dan cabaran sehinggalah ia mampu berdiri gagah hingga ke hari ini .





Dato' Abu Bakar Chik merasmikan Majlis Makan Malam Amal. Beliau menegaskan bahawa islam amat menitikberatkan pendidikan dan tarbiyyah, dan sesiapa yang terlibat di medan ini secara langsung atau tidak akan mendapat ganjaran daripada Allah.









antara tetamu vvip yang hadir pada malam itu










persembahan oleh Azhan Atan.









persembahan oleh kumpulan nasyid dari At-Ta'alim


Sempena sambutan ini juga , Sekolah Islam At-Ta'alim telah mengadakan Hari Kantin yang telah dirasmikan oleh YB Dato' Seri Ir Mohd Nizar B Jamaluddin. Adun Pasir Panjang. Pelbagai kelab dan persatuan telah menyertai program ini termasuk beberapa agensi kerajaan yang turut memeriahkan Hari Kantin At-TA'alim.





Majlis perasmian Hari Kantin disempurnakan oleh YB Nizar.
sesi ramah mesra










< \
0 Responses

Catat Ulasan